Naczytałam się o różnych rodzajach ryżu i postanowiłam przetestować niektóre odmiany. W tym przepisie użyłam czarnego ryżu bio. Muszę przyznać, że jest całkiem smaczny 😉

kilka pieczarek

duża cebula

cukinia

czerwona papryka

kukurydza (wedle uznania, ja miałam mrożoną)

fasolka szparagowa ( wedle uznania, ja miałam mrożoną)

szklanka czarnego ryżu

szklanka cieciorki

ulubione przyprawy i zioła (ja użyłam sól himalajską, kurkumę, pieprz cayenne, zdrową jarzynkę, troszkę suszonej pietruszki i koperku)

Na masełku klarowanym przesmażyłam cebulkę, pieczarki, cukinie i paprykę. Doprawiłam, dorzuciłam fasolkę i kukurydzę, chwilkę poddusiłam, zalałam ok 3 szklanki wody i dosypała czarny ryż. Teraz wiem, że nie był to może najlepszy pomysł bo zafarbował mi warzywa, także jeżeli komuś zależy na kolorowym wyglądzie, to ryż lepiej ugotować oddzielnie. Cieciorkę gotowałam oddzielnie i dorzucałam do gotowego już dania. Powinno się ją moczyć ok 12 godzin, ale ja oczywiście zapomniałam, wiec zalałam ją wrzątkiem i moczyłam ok 2 godziny, a potem prawie 2 kolejne gotowałam, ale wyszła miękka;) Wyszło smacznie i zdrowo, można wcinać samo bo jest to pełnowartościowe danie samo w sobie, albo podać z rybą lub mięskiem, jak kto lubi 😉

