Pulpety różnego rodzaju robię dosyć często. Po pierwsze mięso mielone nie sprawia moim dzieciakom żadnych problemów z pogryzieniem, więc od najmłodszych lat pałaszują je chętnie. Po drugie mogę w nich przemycić przeróżne warzywa, zarówno w środku pulpetów zmieszane z mięsem, jak i dodatkowo w sosie.

img_1500

Eksperymentuję sobie z różnymi dodatkami dosyć często i oczywiście nie zawsze jestem zachwycona efektem końcowym. Czasami wyjdzie za słodkie, za suche, zbyt się rozlatuję albo ogólnie smaki się nie komponują tak jak sobie to wyobrażałam. Dzisiejsza wersja jednakże wyszła, powiem nieskromnie 😉 super smaczna, szybka w przygotowaniu, a do tego całkiem bogata w korzystne składniki spożywcze. Dlatego postanowiłam się podzielić przepisem.

400 g mielonej wołowinki (najlepiej bio)

ok pół szklanki mieszanki ryżu naturalnego z kaszą jaglaną (pół na pół)

2 cebule

mała cukinia

jajko

ok 10 pieczarek

ząbek czosnku

przyprawy i zioła: sól himalajska, kurkuma, pieprz, zdrowa wersja jarzynki, ziele angielskie, liść laurowy, koperek suszony (oczywiście jeszcze lepiej świeży), lubczyk.

Najpierw najlepiej ugotować  sobie ryż z kaszą i ostudzić (chyba że komuś został w lodówce z poprzedniego dnia tak jak mi 🙂 ) Następnie w misce mieszamy mięso mielone, ryż z kaszą, startą na grubych oczkach cukinię i na małych oczkach cebulkę oraz jajko. Doprawiamy to ok pół łyżeczki soli i odrobiną pieprzu. Na głębokiej patelni rozgrzewamy masło klarowane, kulamy pulpety i obsmażamy je z obu stron. W międzyczasie kroimy pieczarki i drugą cebulę i dorzucamy na patelnię. Po kilku minutach zalewamy całość wodą, tak aby pulpety się prawie schowały, dodajemy przyprawy i zioła i dusimy ok godzinę. Następnie zagęszczamy sos mąką (u mnie ryżowa pełnoziarnista, ale może być dowolna,  np żytnia, orkiszowa, jaglana – byle nie pszenna, pszenną polecam z diety całkowicie wyeliminować) i dodajemy przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku i dusimy jeszcze parę minut. Ja podawałam z ziemniaczkami, ale możliwości jest jak zwykle wiele.

Pulpeciki wyszły mięciutkie i pyszniutkie, a sos pieczarkowy smakuje rewelacyjnie, ja przynajmniej uwielbiam. Polecam serdecznie  przetestować;)

